Klanttevredenheidsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek

Hoe tevreden zijn mijn klanten over mijn organisatie? Zijn ze loyaal, en zouden ze mijn diensten of producten aanbevelen aan anderen? Vragen waar vrijwel elke organisatie het antwoord op wil (en moet) weten.
Het verhogen van klanttevredenheid en klantloyaliteit zijn niet voor niets KPI’s die bij heel veel bedrijven hoog op de agenda staan. Maar klanttevredenheid gaat natuurlijk niet alleen om cijfertjes. Het gaat om de beleving van mensen. Om waar ze blij van worden.

Levert minimaal 15 verbeterpunten op

Binnen 3 weken

Vanaf €1.900 (excl. BTW)

Klanttevredenheid is geen statisch begrip. Een klanttevredenheidsonderzoek is een nulmeting van waaruit je kunt gaan verbeteren. Het is een lopend proces waarbij alle medewerkers uit een organisatie betrokken moeten worden. Om te controleren of jouw inspanningen en die van je team  ook daadwerkelijk resultaat opleveren is het waardevol om klanttevredenheid regelmatig te blijven meten. Alleen zo weet je hoe je het als organisatie doet.

Er zijn diverse metrics die je in een KTO kunt meten. Een aantal belangrijke die eigenlijk altijd terugkomen zijn CSAT (klanttevredenheid of customer satisfaction), CES (Customer Effort Score) en NPS (Net Promotor Score). Maar wat is nu het verschil tussen deze drie? CSAT is vooral gericht op klanttevredenheid op de korte termijn.  NPS daarentegen focust op de lange termijn en op klantloyaliteit (zou een klant jouw organisatie aanbevelen?). CES onderzoekt klanttevredenheid vanuit een andere invalshoek: hier gaat het er meer om hoeveel moeite iemand moet doen om een bepaald probleem opgelost of vraag beantwoord te krijgen. Al deze scores samen leveren een goed beeld op van hoe tevreden jouw klanten zijn op verschillende gebieden.

Het laten uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek is een eerste stap in klantgerichter werken. Vervolgens is het natuurlijk belangrijk om ook op lange termijn de klanttevredenheid van je organisatie te blijven verhogen. Klanten zijn kritisch, ze willen gemak en snelle oplossingen. Het fijne van het online dashboard waarin we rapporteren is dat je er praktische, hands-on tips in vindt waar je makkelijk op kunt sturen. Bovendien zorgen wij altijd voor de juiste vragen vanuit klantperspectief, waardoor je écht eerlijke input krijgt waar je iets mee kan. 

Kies organisatieinzicht

Het klanttevredenheidsonderzoek (KTO) van OIZ helpt je om écht te luisteren naar je klanten. Het brengt de wensen en behoeften van jouw klanten in kaart. Wij vertalen hun feedback naar concrete acties, waardoor je structureel en organisatiebreed je klanttevredenheid kunt verhogen.

Hoe werkt een klanttevredenheidsonderzoek?

Klanttevredenheid meten we aan de hand van verschillende aspecten. Hierbij kijken we naar bekende KPI’s zoals de Net Promoter Score (NPS) en de Customer Effort Score (CES), maar bijvoorbeeld ook naar de tevredenheid over de samenwerking, de competenties van medewerkers en het behalen van doelen. Zijn er voor jouw organisatie daarnaast ook andere pijlers van belang? Dan verwerken we deze ook in het onderzoek.

Onderzoeken en ontzorgen, dat is wat we doen

Wij ontzorgen jou en je collega’s in alle facetten van het onderzoeksproces. Samen met jou bepalen we de onderzoeksopzet en welke inzichten het onderzoek moet opleveren. Vervolgens stellen wij een korte, gebruiksvriendelijke vragenlijst op, die we voorleggen aan jouw klanten. Natuurlijk zorgen we ervoor dat het onderzoek representatief is voor al je klanten. De resultaten van het onderzoek rapporteren we in een online dashboard. We stellen begrijpelijke rapportages op die door iedereen gebruikt kunnen worden en gespecificeerd kunnen worden op directeur-, manager- en medewerkerniveau. In het dashboard focussen we op de belangrijkste punten en concrete verbeteracties, zodat je hier meteen mee aan de slag kunt.

Meer informatie over dit product?

Interesse in een demo?

Deze klanten gingen je voor

Wij helpen je graag verder

OIZ brengt inzichten over datgene waar jouw klant blij van wordt met de klantwensen en -behoeften in kaart. Nieuwsgierig naar hoe wij jouw klanttevredenheid en klantloyaliteit kunnen verhogen?  Heb je vragen, of wil je misschien gewoon even kennismaken?

 

Neem dan contact met ons op!

EvertWeb

Evert Webers

CecileWeb

Cecile van Sambeek

Hebben we je interesse gewekt?

Logo_OIZ_groen-removebg-preview (1)
Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.

Evert Webers

Heb je vragen of kan ik ergens anders mee helpen? Bel of mail gerust!

06-24721399

e.webers@etil.nl

Cecile van Sambeek

Heb je vragen of kan ik ergens anders mee helpen? Bel of mail gerust!

06-21867017

c.vansambeek@etil.nl

Demo aanvraag

Wil je meer te weten komen over onze oplossingen? Vraag een demo aan! We laten graag zien wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Informatie opvragen

Wil je graag wat meer weten over een bepaalde oplossing, of heb je een specifieke vraag? Laat hieronder een bericht achter en we komen zo snel mogelijk op je vraag terug!