Customer journey onderzoek

Customer Journey onderzoek

Hoe ervaren klanten jouw dienstverlening in elke fase van de klantreis? En wat kun je doen om deze klantreis zo optimaal mogelijk te laten verlopen? Je wilt als organisatie een vinger aan de pols houden tijdens de hele reis die een prospect of klant aflegt. Vanaf de eerste oriëntatie tot ver na de aankoop van jouw dienst of product. Hoe het staat met de klantbeleving van jouw (potentiële) klanten wordt gemeten in een Customer Journey Onderzoek of klantreis onderzoek.

Levert minimaal 15 verbeterpunten op

Inzicht binnen 3 weken

Vanaf €1.900 (excl. BTW)

Voordat je jouw dienstverlening gaat verbeteren is het zaak om precies in kaart te brengen welke reis jouw klanten en prospects afleggen voordat ze bij jou aan boord komen. Een Customer Journey onderzoek helpt je hierbij. Uit dit klantreis onderzoek komen concrete verbeterpunten waar je als organisatie direct mee aan de slag kunt. Neem alle betrokken medewerkers mee in dit proces, alleen zo bereik je een optimaal resultaat.

Een Customer Journey Map geeft je een visuele weergave van het klantverhaal en zijn of haar ervaring aan de hand van touchpoints. Mapping zorgt ervoor dat je in één oogopslag kunt zien hoe je doelgroep zich in de Customer Journey gedraagt en wat jouw klanten voelen en beleven.

Touchpoints zijn contactmomenten in de klantreis waarbij je de kans krijgt om de ontvanger van je boodschap te raken. Touchpoints zijn dé momenten die je kunt benutten voor het verbeteren van klantbeleving. Kijk hierbij naar bestaande touchpoints: op welke manieren komen klanten met jouw organisatie in aanraking? Maar ook naar mogelijke touchpoints, wat kan ik doen om met prospects in contact te komen? Welke media gebruiken ze? Enzovoort. Het bepalen van touchpoints werkt het best door het maken van een of meer persona’s (ijkpersonen).

Kies organisatieinzicht

Het Customer Journey Onderzoek van OIZ maakt in alle fases van de klantreis duidelijk in hoeverre de prestatie van jouw organisatie aansluit bij de verwachtingen van klanten en prospects. Klantbeleving meten we in zogenaamde touchpoints; contactmomenten die de zintuigen van de ontvanger prikkelen. Per touchpoint maken we inzichtelijk wat de doelgroep verwacht, en hoe de prestatie van jouw organisatie wordt beoordeeld.

We visualiseren het verloop van de klantreis en geven per fase en touchpoint aan wat de bijdrage is aan het behalen van de KPI’s, en wat er moet gebeuren om de ervaring van de doelgroep te verbeteren.

Hoe werkt een Customer Journey onderzoek?

In al onze onderzoeksmethodes gaan we voor een praktische en concrete aanpak. Samen met jou stellen we vast hoe de klantreis er vanuit het perspectief van jouw organisatie uitziet. Vervolgens brengen we in kaart hoe de klantreis in de beleving van jouw doelgroep verloopt. Per fase en touchpoint stellen we vast welke verwachtingen er bij de doelgroep leven, en in welke mate de ervaring van de klantreis hierop aansluit. Als de invulling van een touchpoint niet aansluit bij de verwachting, stellen we vast waarom dat zo is, en hoe het verbeterd kan worden.

Onderzoeken en ontzorgen, dat is wat we doen

Wij ontzorgen jou en je collega’s in alle facetten van het onderzoeksproces. Samen met jou bepalen we de onderzoeksopzet en welke inzichten het onderzoek moet opleveren. Vervolgens stellen wij een korte, gebruiksvriendelijke vragenlijst op, die we voorleggen aan jouw doelgroep. Natuurlijk zorgen we ervoor dat het onderzoek representatief is. Alle ontvangen prospect- en klantfeedback rapporteren we in een online dashboard. We stellen begrijpelijke rapportages op die iedereen kan gebruiken, of je nu directeur, manager of medewerker bent. In het dashboard focussen we op de belangrijkste punten en concrete verbeteracties, zodat je hier meteen mee aan de slag kunt.

Meer informatie over dit product?

Interesse in een demo?

We zijn trots op onze klanten

Wij helpen je graag verder

Benieuwd naar hoe de klantreis vanuit organisatieperspectief en doelgroep perspectief eruit ziet en welke eventuele verbeteringen daaraan verbonden zijn? Heb je vragen, of wil je misschien gewoon even kennismaken?

 

Neem dan contact met ons op!

EvertWeb

Evert Webers

CecileWeb

Cecile van Sambeek

Hebben we je interesse gewekt?

Logo_OIZ_groen-removebg-preview (1)
Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.

Evert Webers

Heb je vragen of kan ik ergens anders mee helpen? Bel of mail gerust!

06-24721399

e.webers@etil.nl

Cecile van Sambeek

Heb je vragen of kan ik ergens anders mee helpen? Bel of mail gerust!

06-21867017

c.vansambeek@etil.nl

Demo aanvraag

Wil je meer te weten komen over onze oplossingen? Vraag een demo aan! We laten graag zien wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Informatie opvragen

Wil je graag wat meer weten over een bepaalde oplossing, of heb je een specifieke vraag? Laat hieronder een bericht achter en we komen zo snel mogelijk op je vraag terug!