Communicatieonderzoek

Communicatieonderzoek

Komt jouw boodschap aan bij je doelgroep? En heeft deze ook echt het gewenste effect? Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord in ons communicatieonderzoek. Want je wilt natuurlijk wel de juiste mensen bereiken. Mensen die klant willen worden en blijven, want zonder klanten ben je nergens.
Tijd om effectief aan de slag te gaan!

Levert minimaal 10 verbeterpunten op

Binnen 24 uur

resultaat

Vanaf €525 (excl. BTW)

Of een product of dienst goed verkoopt hangt af van diverse factoren. Natuurlijk moet de basis goed zijn: het product moet staan als een huis en je moet als verkoper de juiste kennis en ervaring hebben.  Daarnaast is het van groot belang om de juiste mensen op het juiste tijdstip te bereiken. Een goede communicatiestrategie helpt je om dit te bereiken.

Een groot deel van onze communicatie is non-verbaal. Onbewust pik je bepaalde signalen van een gesprekspartner op. Dat gezegd hebbend blijven woorden, of geschreven teksten, nog altijd heel belangrijk om een boodschap over te kunnen brengen. Let daarbij op: de meeste mensen zijn meester in het ‘tussen de regels’ lezen! Iets zeggen maar iets anders bedoelen valt dus eigenlijk altijd op. Zorg daarom altijd voor heldere communicatie en blijf dicht bij jezelf. Hoe mensen jouw communicatie écht ervaren kom je te weten door het uitvoeren van een communicatieonderzoek.

Communicatie beperkt zich niet tot het werven van nieuwe klanten. Je wilt natuurlijk ook je bestaande klanten tevreden houden, zodat ze niet alsnog kiezen voor de concurrent. Belangrijk hierbij is dát je blijft communiceren. Houd klanten op de hoogte van wat er allemaal speelt in je organisatie. Daarnaast zijn reactiesnelheid en het nakomen van gemaakte afspraken (of communiceren als dit een keer niet lukt) heel belangrijk. Vergeet niet om niet alleen te zenden, maar ook te ontvangen. Pik signalen van klanten op zodat ze zich gehoord blijven voelen.

Kies organisatieinzicht

Van ‘wel aardig’ naar ‘nailed it!’ Daar willen we naartoe! Communicatieonderzoek van OIZ helpt je om al je communicatie uitingen op een kostenefficiënte manier te optimaliseren. Denk hierbij niet alleen aan brieven of e-mails. Ook webteksten, formulieren, social media berichten, audio- en video-uitingen vallen onder communicatie. We checken of jouw uitingen daadwerkelijk aankomen. Maar ook of deze de juiste indruk achterlaten. De feedback van jouw doelgroep vertalen we naar adviezen waar je direct iets mee kan.

Hoe werkt een communicatieonderzoek?

Je communicatiestrategie beoordelen, en waar nodig aanpassen, kan alleen als je weet waar jouw doelgroep warm van wordt. Hier kom je natuurlijk het snelst achter door het ze gewoon te vragen. Doelgroeponderzoek is daarom een vast onderdeel van ons communicatieonderzoek. We vragen mensen die al klant zijn bij je, of in jouw doelgroep vallen, om feedback te geven op jouw communicatie uitingen. Wat is hun eerste indruk? Hoe kijken ze aan tegen de boodschap, vorm, inhoud en de mate waarin de uiting aanzet tot actie? Ook beoordelen ze gebruikte woorden en beelden, de tone of voice en vragen we ze natuurlijk om voorstellen ter verbetering te geven.

Previous
Next

ONDERZOEKEN EN ONTZORGEN, DAT IS WAT WE DOEN​

Wij ontzorgen jou en je collega’s bij alle stappen van het onderzoeksproces. Samen met jou bepalen we de onderzoeksopzet, de doelgroep en stellen we een korte en gebruiksvriendelijke vragenlijst op. Natuurlijk zorgen we ervoor dat het communicatieonderzoek representatief is voor je doelgroep. De resultaten van het onderzoek rapporteren we in een online dashboard. Hier zie je meteen wat de belangrijkste tekortkomingen zijn en hoe je je uitingen direct kunt verbeteren. De handvaten die we je geven zijn transparant en door iedereen te begrijpen en toe te passen. Zo ben je zeker van heldere en effectieve communicatie vanuit jouw gehele organisatie.

Meer informatie over dit product?

Interesse in een demo?

Deze klanten gingen je voor

Wij helpen je graag verder

Om de juiste mensen te bereiken is het van belang om te weten of jouw boodschap daadwerkelijk aankomt en de juiste indruk achterlaat. Nieuwsgierig naar hoe wij jouw communicatie-uitingen kunnen optimaliseren op een kostenefficiënte manier? Heb je vragen, of wil je misschien gewoon even kennismaken?

 

Neem dan contact met ons op!

EvertWeb

Evert Webers

CecileWeb

Cecile van Sambeek

Hebben we je interesse gewekt?

Logo_OIZ_groen-removebg-preview (1)
Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.

Evert Webers

Heb je vragen of kan ik ergens anders mee helpen? Bel of mail gerust!

06-24721399

e.webers@etil.nl

Cecile van Sambeek

Heb je vragen of kan ik ergens anders mee helpen? Bel of mail gerust!

06-21867017

c.vansambeek@etil.nl

Demo aanvraag

Wil je meer te weten komen over onze oplossingen? Vraag een demo aan! We laten graag zien wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Informatie opvragen

Wil je graag wat meer weten over een bepaalde oplossing, of heb je een specifieke vraag? Laat hieronder een bericht achter en we komen zo snel mogelijk op je vraag terug!