Onze aanpak

Wij geloven in de kracht van luisteren. Door te luisteren naar je klanten, medewerkers en stakeholders leer je over hun wensen en behoeften. Daardoor kun je perfect op hen perfect inspelen, en je organisatie succesvoller maken. OIZ helpt je om feedback te verzamelen en om te zetten naar actiegerichte inzichten door middel van onderzoek.

Persoonlijk
Organisaties bestaan uit mensen, niet uit cijfers. Daarom zoeken wij het verhaal achter de cijfers en maken we het persoonlijk. We geven betekenis aan cijfers om zo feedback van klanten, medewerkers en andere stakeholders relevant en herkenbaar te maken. Zo komt het écht binnen en inspireert het mensen tot actie.
Eenvoud
Alleen als inzichten voor iedereen begrijpelijk zijn, worden verbeteracties écht gedragen door de organisatie. In onze aanpak staat eenvoud daarom centraal. Waarom iets moeilijk maken als het makkelijk kan? We vatten daarom de belangrijkste resultaten meteen voor je samen in duidelijke taal. In één opslag zie je waar de verbeterpunten voor je organisatie liggen.
Actiegericht
Onderzoek doen is geen doel op zich, maar helpt je om beslissingen te nemen over welke acties moeten worden ondernomen. Daarom focussen wij op concrete uitkomsten en verbeteractie. We geven je advies waarmee je direct aan de slag kunt.
Click Here
Eén platform voor iedereen
We verzamelen alle resultaten op één platform, zo heb je deze altijd bij de hand en kun je gemakkelijker trends en verbanden ontdekken. Het platform is geschikt voor iedereen: je hoeft geen data-analist te zijn om resultaten te begrijpen. Resultaten kunnen binnen de hele organisatie gedeeld worden.
Click Here
Previous
Next

Onze methodes

Bij het uitvoeren van onze onderzoeken maken we gebruik van verschillende onderzoeksmethodes.
We combineren gevestigde technieken uit marktonderzoek en management met de nieuwste ontwikkelingen
op gebied van technologie.

Kwantitatief onderzoek

Jaarlijks voeren we honderden kwantitatieve onderzoeken uit. Met behulp van vragenlijsten vragen we een grote groep mensen om hun mening om representatieve, onderbouwde uitspraken te kunnen doen over de onderzoeksvraag. We zijn gespecialiseerd in online onderzoek, schriftelijk onderzoek en telefonisch onderzoek.

Media monitoring

Om uit te zoeken wat mensen écht vinden, stellen we niet alleen vragen aan de doelgroep. Door middel van geautomatiseerde monitoring van vrijwel alle Nederlandstalige berichten op radio, TV, dagbladen, tijdschriften en online media krijgen we ook inzicht in wat mensen nog meer van jouw organisatie vinden. Per bericht wordt onder meer het onderwerp, bereik en sentiment bepaald.

Kwantitatief onderzoek

Om tot de kern van het verhaal te komen, gaan we in direct gesprek met de doelgroep. Onze interviewers beschikken over jarenlange ervaring met het uitvoeren en rapporteren van kwalitatieve onderzoeken. We hebben ruime ervaring met diepte-interviews, duo interviews en focus groepen (online of op locatie). Je kunt het verloop van de interviews of focus groepen live meebeleven in een fysieke meekijkruimte of via een online verbinding. Zo krijg je maximaal zicht op wat belangrijk is voor jouw doelgroep.

Data science

We zetten data science in voor onder andere automatisering, datawarehousing, data-engineering, driver analysis, natural language generation en modelleren. We werken veel met Python, R, SQL, SPSS en Matlab. We investeren veel tijd en energie in een optimale technische infrastructuur, zodat onze oplossingen en onderzoeken accuraat en efficiënt zijn.

Hebben we je interesse gewekt?

Demo aanvraag

Wil je meer te weten komen over onze oplossingen? Vraag een demo aan! We laten graag zien wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.